Leestijd: 3 minuten

Wist je dat een menukaart naast gerechten ook andere waardevolle informatie voor de bezoeker kan bevatten? Wat dacht je van een link die de bezoekers direct doorverwijst naar jouw sociale media kanalen. Zodat je meer volgers krijgt en je berichten een groter groep mensen bereikt. In deze blog gaan we in op de mogelijk om de digitale menukaart in te zetten voor klantloyaliteit en om meer volgers te krijgen!

Iedereen wil altijd ergens zitten waar het gezellig is of een zaak met een leuke gezellig uitstraling, Horecazaken spelen hier goed op in door hun etablissement om te toveren tot hippe zaken waar iedereen zich thuis voelt. Tegenwoordig heb je ook echt wat kiezen en veel zaken beiden hetzelfde concept. Maar hoe weet je nou welke zaak goed is of niet? Natuurlijk door ergens naar binnen te lopen en iets te ervaren. Of een bekende die er is geweest en je vertelt of het goed is of niet ook wel mond-op-mond reclame.

Mond-op-mondreclame blijft een van de krachtigste marketingtools, waarbij een post over een zaak waar je bent geweest een vorm is van mond-op-mond reclame. De digitale sociale wereld is een een steeds grotere rol en hier liggen enorme kansen om meer bezoekers te trekken. Hoe kan een digitale menukaart hierbij helpen?

Verbind met Social Media

Een digitale menukaart kan meer dan alleen gerechten tonen. Voeg links naar je social media-kanalen toe, zodat klanten je met één klik kunnen volgen. Dit verhoogt de zichtbaarheid en klantbinding aanzienlijk. Stel je voor: een gast geniet een lekker gerecht en wil dit delen. Via de menukaart die een heeft een link naar je Instagram. De volgende keer dat je bericht stuurt ziet deze gast dat en krijgt dan gelijk weer zin om te komen eten. Ook kun je gasten informeren over events, acties en nieuwsberichten. Zo creëer je een continue stroom van interactie en engagement. Ook blijkt uit een studie van Harvard business review dat bedrijven met een sterke aanwezigheid op sociale media een 18% hogere klanttevredenheid scoren. De horeca kan zijn slag slaan door een digitale menukaart in te zetten om bezoekers te leiden naar hun sociale media kanalen.

Wetenschappelijke Onderbouwing

Uit een studie van Harvard Business Review blijkt dat bedrijven met een sterke aanwezigheid op social media een 18% hogere klanttevredenheid scoren . Dit onderstreept het belang van een geïntegreerde aanpak waarbij digitale menukaarten een centrale rol kunnen spelen.

Contacteer ons

Vragen of interesse in samenwerking?

Neem contact met ons op via het formulier.
We reageren meestal binnen 2 werkdagen.